مقالات آرشیو خبر ها
مُردیم از خوشی؛ از بَس که قهرمان شدیـــم!

مُردیم از خوشی؛ از بَس که قهرمان شدیـــم!

ما به قله رسیدیم وقتی آنها هنوز از بودن در ارتفاع پایین خوشحال بودند. ما پرچم را بر بلندترین نقطه فوتبالی در ایتالیا برافراشتیم وقتی رقبا توان‌شان بیشتر از برگزاری پیک‌نیکی ساده در دامنه کوه نبود. ما جام‌ها را یکی پس از دیگری بالا بردیم وقتی برای آنها جامی برای افتخار کردن به آن، در دسترس نبود.

 

جام که بالا رفت؛ دور از دسترس‌تر از همیشه شدیم. حالا تعداد قهرمانی‌های بیانکونری درکوپا ایتالیا، در یک قدمی جام‌هایی است که میلان، اینتر و بقیه برای قهرمانی در سری آ گرفته‌اند!

 

عناوین یووه در ایتالیا دست‌نیافتنی شده است و رقبا آنقدر از کورس با سیاه و سفید پوشان عقب افتاده‌اند که برای نزدیک‌تر کردنشان به رکوردهای بیانکونری‌ باید کتاب رویاهایشان را در اذهانشان ورق بزنند.

 

از سال 1938که یوونتوس در فینال کوپا ایتالیا همشهری‌اش تورینو را در مجموع دو دیداررفت و برگشت پنج بر دو مغلوب کرد تا امروز که 80 سال از آن روز می‌گذرد، دوازده بار دیگر جام کوپا ایتالیا همچون پرچم فاتحانِ نامدار بر دستان غول‌های تورین به اهتزاز درآمده است.

 

33 قهرمانی و 21 نایب‌قهرمانی در سری آ، 13 بار قهرمانی و 5 بار نایب‌قهرمانی در کوپا ایتالیا به همراه 7 بار قهرمانی در سوپر کوپا ایتالیا آماری غرور انگیز و بسیار دورتر از افق سایر باشگاه‌های ایتالیا است. دیگر هیچ تردیدی نیست یوونتوس پر افتخارترین و قدرتمندترین تیم در سرزمین چکمه‌ای و حاکم بلامنازع فوتبال در این کشور محسوب می‌شود.

 

 

المپیکوی رم در شبی که یوونتوس بی‌تردید نمایشی اعجاب‌برانگیز و افسانه‌ای داشت، تمام کاخ آمال و آرزوهای میلان را با خاک یکسان کرد تا بزرگان فوتبال ایتالیا مأیوسانه‌تر از همیشه، با انگشتانشان فاصله تعداد قهرمانی‌های مورد نیازشان برای رسیدن به یووه را محاسبه کنند. شمارشی که شاید برای دقتش نیاز به انگشتان پا نیز باشد!

 

خوشحالیم برای جانلوئیجی بوفون‌مان که وداعی باشکوه با کوپا ایتالیا داشت و امیدواریم که با کسب سی و چهارمین اسکودتوی یووه نیز با رقابت‌های سری آ نیز خداحافظیِ پر ابهتی داشته باشد، هرچند در دل افسوس می‌خوریم که چرا تقدیر لذت تاریخ‌سازی در لیگ قهرمانان اروپا را از اسطوره‌مان دریغ کرد.

 

جراحتِ عمیق شلیک ناعادلانه داور دیدار یووه رئال حالا کمی التیام یافته. آرامش به باشگاه و لبخند رضایت به صورت هواداران بازگشته و ایام سروری تا روزهای آتی و تکمیل تابلوی پر عظمت قهرمانی فصل 2017‐2018 همچنان استمرار دارد. روزهای طلایی یوونتوس حتی می‌تواند خاطر مکدرمان از غیبت تیم ملی ایتالیا در جام جهانی را نیز کمی غبارروبی کند.

 

کانون هواداران یوونتوس در ایران شکست سنگین میلان در فینال رقابت‌های کوپا ایتالیای فصل 2017‐2018 توسط یووه و فتح سیزدهمین کوپا ایتالیای تاریخ باشگاه را به تمام هواداران ایرانی یووه تبریک می‌گوید و امیدوار است این خوشی و افتخارآفرینی به همراه کسب سی و چهارمین (سی‌ و ششمین) اسکودتو در دو هفته باقیمانده این فصل، بر بیانکونری‌های وطنی مبارک باشد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: